روانشناسی زبان
پیش بینی توانایی منظورشناختی درخواست کننده و اضطراب ارتباطی زبان آموزان ایرانی به کمک پنج ویژگی بزرگ شخصیتی

میثم میرزائی شجاع خانلو؛ رضیه محمودی؛ فرهمن فرخی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 219-254

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.64863.660

چکیده
  مطالعه توانایی پیش بینی کنندگی ویژگی های شخصیتی دانش آموز در یادگیری زبان دوم از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین، هدف این مطالعه آن بوده است که تا چه اندازه پنج ویژگی بزرگ شخصیتی (برونگرایى، خوشایندی، وظیفه شناسی ، روان رنجوری وگشودگی) به خوبی می توانند توانایی منظورشناختی درخواست کننده و اضطراب ارتباطی زبلن آموزان ایرانی را ...  بیشتر